Adeocare Hemtjänst – Sigtuna
Det känns väldigt kul att Adeocare har fått äran att ha blivit upphandlade enligt LOU, per 1 april 2020, inom Sigtuna kommun. Kommunen har en fin hemtjänstverksamhet med väldigt härliga medarbetare som Adeocare ser mycket fram emot att utveckla hemtjänsten till det bättre tillsammans med för både våra kunder och medarbetare.
Vi kommer att bedriva hemtjänst i specifika områden inom Sigtuna: Tingvalla, Valsta och Rosersberg.
Våra kvalificerade medarbetare hjälper dig med service och trygghet så att du ska kunna bo kvar hemma så länge som du vill. På Adeocare Hemtjänst Sigtuna arbetar engagerade, erfarna och kunniga medarbetare med ett flertal olika kompetenser som vårdbiträden och undersköterskor.
Personcentrerat
Våra små lokala personalgrupper utgår ifrån Silviahemmets vårdfilosofi med personcentrerad omvårdnad. Detta betyder att vi utgår ifrån dina unika behov och tillsammans med ditt beviljade biståndsbeslut upprättar vi din genomförandeplan.
Kontinuitet
För att ge dig en kontinuerlig omsorg får du en kontaktperson vilken är den som i första hand hjälper dig att förenkla din vardag. Vi ser alltid till att vi har ett bra samarbete med vårdcentralerna i kommunen och med arbetsterapeut, dietist och sjukgymnast. Vi underlättar dessa kontakter för dig samtidigt som vi kan erbjuda bättre vård och omsorg.
Specialistkompetens
Adeocare säkerställer att vår personal är specialutbildad inom demens- och andra kognitiva sjukdomar och står därför väl rustade för ditt förtroende om du väljer oss som din utförare. Vi hjälper självklart även dig som enbart behöver praktiskt stöd.
Vad kan vi erbjuda dig?
Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:
- städning
- tvätt
- inköp
- post- och bankärenden
- matlagning
- leverans av matlåda
- ledsagning
- personlig omvårdnad
Hushållsnära tjänster – RUT
Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster även fast du inte är hemtjänstkund hos oss.
Exempel på sysslor vi utför:
- städning
- tvätt
- ledsagning
- inköp
- stöd och sällskap vid storhelger
- förberedelser under / efter bjudning
- enklare trädgårdsarbete
- m m
Natt- och larminsatser
Trygghetslarm (dygnet runt) och planerade nattinsatser (kl. 22.30-06.30) är det kommunens egna larm/natt-team som utför för samtliga invånare med biståndsbeslut för detta.
Har du andra önskemål eller frågor är du välkommen att kontakta oss.
ENHETSCHEF
Rosa Gharib
Telefon: 0704311769
Email: rosa.gharib@adeocare.se
BITRÄDANDE ENHETSCHEF – VALSTA OCH ROSERSBERG
Satu Malinen
Telefon: 0735085878
Email: satu.malinen@adeocare.se
BITRÄDANDE ENHETSCHEF – TINGVALLA
Evelina Arnold
Telefon: 0735379071
Email: Mail:evelina.arnold@adeocare.se
Kontakta oss
08-501 26 690
Besöksadress – Valsta
Valstaskolan, Bragegatan
195 53 Märsta
Mån-Fre: 08.00 – 16.00
Hitta till oss
Besöksadress – Rosersberg
Nyborgsvägen 6
195 71 Rosersberg
Mån-Fre: 08.00 – 16.00
Hitta till oss